Clara%26Adam-3889_edited.jpg
Clara%26Adam-3885_edited.jpg

...Haar subtiele spel doet mij aan Youri Egorov denken...’ (Jan Brokken, 2019)

,...Het openingsconcert legde meteen de lat hoog. Pieter Wispelwey (....) speelde samen met Clara Biermasz de meest warmbloedige en emotioneel geladen Cellosonate van Chopin die de luisteraar zich kon wensen...' 

(De Nieuwe Muze, november 2021) 

,...Dankzij Biermasz' expressieve, fijngevoelige, elegante en poëtische spel kreeg Chopin's muziek een volwaardige plaats in het verhaal. Mazurka's, nocturnes en polonaises werden veel meer dan slechts een muzikale omlijsting (...).

Ze voegden als het ware een extra laag dramatiek en verhevenheid aan dit toch al aangrijpende verhaal...'

(Olga de kort over Jan Brokken & Clara Biermasz in de Nieuwe Muze, november 2021)

„... Ein außergewöhnliches Talent mit großen technischen Fähigkeiten ...“ (Internationale Föderation der Chopin-Gesellschaften und der Internationalen Chopin-Gesellschaft in Wien, 2011)

„... Ihr wunderschön klarer Erzählton ließ einen die Sorgen des Alltags einfach nur vergessen ...“

(Wiener Chopin-Blätter, 2012)

‘Clara Biermasz toonde zich ook een uitstekende Chopin vertolkster in Mazurka’s opus 24 en 17 (…) Deze bijzonder sfeervolle, feestelijke en zeer geslaagde avond was een waardevol eerbetoon aan Chopin en zijn muziek’

(Pianorama, Pianist nr.1 februari, 2019)

‘...Kammermusik at its best...’ (Wiener Zeitung über das Duo Jávorkai & Biermasz, April 2014)

‘...Idealer Stoff für das Duo, das hier hörbar Freude am Musizieren hatte...’- Falter 11/14: März 2014

(Miriam Damev über das Duo Jávorkai & Biermasz)

„Zwei außergewöhnliche Talente mit brillantem technischen und ausgefeiltem interpretatorischen Können“

(Padova Cultura über das Duo Jávorkai & Biermasz, 2008)