clarabiermasz clarabiermasz
top of page
Clara Biermasz

R e v i e w s  

„... Ihr wunderschön klarer Erzählton ließ einen die Sorgen des Alltags einfach nur vergessen ...“

(Wiener Chopin-Blätter, 2012)

 

‘...Kammermusik at its best...’

(Wiener Zeitung über das Duo Jávorkai & Biermasz, April 2014)

‘Clara Biermasz toonde zich ook een uitstekende Chopin vertolkster in Mazurka’s opus 24 en 17 (…) Deze bijzonder sfeervolle, feestelijke en zeer geslaagde avond was een waardevol eerbetoon aan Chopin en zijn muziek’ 

(Pianorama, Pianist nr.1 februari, 2019)

,...Dankzij Biermasz' expressieve, fijngevoelige, elegante en poëtische spel kreeg Chopin's muziek een volwaardige plaats in het verhaal. Mazurka's, nocturnes en polonaises werden veel meer dan slechts een muzikale omlijsting (...).

Ze voegden als het ware een extra laag dramatiek en verhevenheid aan dit toch al aangrijpende verhaal...'

(Olga de kort over Jan Brokken & Clara Biermasz in de Nieuwe Muze, november 2021)

‚...Haar subtiele spel doet mij aan Youri Egorov denken...’ (Jan Brokken, 2019)

‚...Beeldschoon samenspel (...) vol van licht en bloedwarme emotie...’ (Leidsche Courant, 2023)

,...Het openingsconcert legde meteen de lat hoog. Pieter Wispelwey (....) speelde samen met Clara Biermasz de meest warmbloedige en emotioneel geladen Cellosonate van Chopin die de luisteraar zich kon wensen...' 

(De Nieuwe Muze, november 2021) 

„... Ein außergewöhnliches Talent mit großen technischen Fähigkeiten ...“

(Internationale Föderation der Chopin-Gesellschaften 2011)​​

,,...Pianiste Clara Biermasz en violiste Lieke te Winkel legden hun ziel bloot in een fantastisch recital met werken van onder andere van Schubert en Brahms..." (Voorschotense Courant, 2023)  

‘...Idealer Stoff für das Duo, das hier hörbar Freude am Musizieren hatte...’- Falter 11/14: März 2014

(Miriam Damev über das Duo Jávorkai & Biermasz)

„Zwei außergewöhnliche Talente mit brillantem technischen und ausgefeiltem interpretatorischen Können“

(Padova Cultura über das Duo Jávorkai & Biermasz, 2008)

bottom of page
clarabiermasz